О книге: All-American Ads of the 70s (Стивен Хеллер); Taschen, 2022
от 4116 р. до 4439 р.
- Издатель: Taschen
- ISBN: 9783836588607
- Книги: Альбомы по искусству
- ID:13623673
О книге
Параметр | Значение |
---|---|
Формат | 210x260мм |
Переплёт | Твёрдый |
Год публикации | 2022 |
Язык | Несколько языков |
Количество страниц | 640 |
Переплет | Твёрдый |
Издатель | Taschen |
Год издания | 2022 |
Кол-во страниц | 640 |
Тип обложки | твердая |
Возрастное ограничение | 12+ |
Вес | 2.13кг |
Издательство | Taschen |
Жанр | промышленный дизайн |
Тип издания | подарочное |
Количество книг | 1 |
Оформление обложки | суперобложка |
Автор | Стивен Хеллер |
Автор(ы) | Стивен Хеллер |
Возрастные ограничения | 12 |
Раздел | Книги на английском языке |
ISBN | 978-3-8365-8860-7 |
Где купить (2)
Цена от 4116 р. до 4439 р. в 2 магазинах
Магазин | Цена | Наличие |
---|---|---|
Магазин | Последняя известная цена | Обновлено |
---|---|---|
Подписные издания | 5800 р. | 23.04.2024 |
Читай-город | 5698 р. | 12.01.2024 |
book24 | 5698 р. | 12.01.2024 |
Буквоед | 5698 р. | 13.01.2024 |
Предложения банков
Компания | Предложение |
---|---|
Описание
Both eclipsed and influenced by television, American print ads of the 1970s departed from the bold, graphic forms and subtle messages that were typical of their sixties counterparts. More literal, more in-your-face, 70s ads sought to capture the attention of a public accustomed to blaring, to-the-point TV commercials. All was not lost, though; as ads are a sign of the times, racial and ecological awareness crept into everything from cigarette to car advertisements, reminding Americans that everyday products were hip to the modern age. In an attempt to discover how best to communicate with a mass audience, marketing specialists studied focus groups with furious determination, thus producing such dumbed-down gems as "sisters are different from brothers," the slogan used for an African-American hair product. By the end of the decade, however, print ads had begun to recoup, gaining in originality and creativity as they focused on target audiences through carefully chosen placement in smaller publications. A fascinating study of mass culture dissemination in a post-hippie, television-obsessed nation, this weighty volume delivers an exhaustive and nostalgic overview of 70s advertising.
Смотри также о книге.
Отзывы (0)
Добавить отзыв
Книги: Нехудожественная литература - издательство "Taschen"
Категория 3292 р. - 4939 р.
Книги: Нехудожественная литература
Категория 3292 р. - 4939 р.